2010. szeptember 13., hétfő

Vasárnapi kulcstartók


Vasárnap két kulcstartót csináltam. Szeretném megmutatni én hogy szoktam. Számomra egyetlen probléma ezekkel, hogy nagyon kicsik és nehéz a gép alatt rendesen forgatni varrás közben.


                                          

Darabonként kiszabtam két-két fedőlapot(farmer) és a bélést(vászon). Ezek mérete: 9x11 cm. Szintén kulcstartónként egy-egy 5x20 cm-es téglalapot a húzókának. A lekerekítés ízlés szerinti, ahogy az anyagválasztás is:) Ha vékonyabb textilt választunk érdemes vetex-szel beragasztani.


Egy fedlapot és egy bélést színével összefordítva összevarrtam.


Varrás után a ráhagyást levasaltam úgy, hogy az anyagtöbblet a fedlap felé nézzen.


Színt színre fordítva összevarrtam a széleket kb 1 cm szélesen, kihagyva a tetejüknél 1,5 cm-t és előtte, utána jól elerősítettem a géppel.


Azért, hogy szépen kifeküdjenek az ívek a kifordítás után, le kell vágni az anyagtöbbletet a kerekítésnél.
Még ezt a vastag anyagot is át tudtam húzni a másfél centis lyukon, de ha valaki nem bízik ebben, a bélés oldalát nyitva lehet hagyni akár 3 centisre is és utólag kézzel össze lehet ölteni.


Tehát kifordítottam, kicsit megvasaltam a nyílásoknál, majd beleigazítottam a bélést a "kabátjába".


Mivel kívül nem díszítettem semmivel, hagytam, hogy a mintás anyag széle 1 mm szélesen kilógjon.


Újra kifordítottam - csak így fér a gép alá - és letűztem. Mivel ezen a jó öreg gépen van ilyen kis egyszerű sorhímző program, azt használtam.


És akkor jöjjön az a bizonyos nyílás, ahol majd a húzó fog bújni. Az ollóm segítségével eligazgattam a bélést, hogy teljesen belesímuljon a külsejébe. A széleket megkerestem és egymáshoz igazítottam.


Majd láthatalan, apró öltéssel körbevarrtam.
Íme:


Összevarrtam az anyagot a lógónak, egyik végére karika került, a máskra találtam egy nagy, műanyag gyöngyöt a gyerekek régi játékának maradékából:) Csomó a végére..

És lábtól...


És fejtől...


Holnapra megszerkesztem a másik tartó fotóit is. Kinézetre hasonló, de az összeállítás sorrendje és a szegés különbözik ettől..


3 megjegyzés:

Álomjáró-Bozsomati írta...

Nagyon jó!!! A másodikat én is így csináltam, csak a bélést kicsit nagyobbra hagytam, így kifordult a színére alul, és lett neki kis dísz csík. Mint Neked a második, bár azt még nem írtad, hogy csináltad :-))
Köszönöm! Jól kitárgyaltuk ezt a témát!!

petitange írta...

Nagyon jó lett, én is ki fogom próbálni! :)

Névtelen írta...

Nem hiszem el, hogy ebből a macis anyagból még mindig van:))) És milyen szép a színe. Bezzeg az én ágyneműhuzatomon már alig látszanak a macicskák...!
Szatti

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogtalálkozó

Témába vág:)

Régebbi érdekességek.

Blogtali2011