2011. szeptember 12., hétfő

Dísz

Mivel szerettem volna karácsonyi kivitelben is megvarrni a koszorút, hát fázisonként fényképeztem. Ezekre lesz szükség:


A fonott részhez 3 db 7x75 cm hosszú csík karton, vászon, vagy más patchwork-höz is használható anyag. Méretem nekem sem volt, csak tippeltem, de nekem ez bejött. Viszont lehet "ducibbra"  is csinálni, mert elbírja a hossza, és azt lehet könnyebb is kitömni. Összevarrjuk színt színre fordítva az egyik végüket és végig az oldalaikat. Varrásnál talpszélességet használtam (kb fél centi), mert felesleges bele több anyag, kifordításnál pedig kifejezetten hátráltat.



Több, mint feléig kifordítjuk egyenként és kitömjük a hurkákat/kígyókat( a lányaim mindenféle neveket adtak az elkészült pufi hengereknek:)). Tömőanyagnak egy olcsón vett kispárna belsejét használtam. Ahogy haladok a töméssel úgy fordítom ki folyamatosan.


Mikor kész van, a hengerek végeit eldolgozom és a három szálat összevarrom.


Jön a fonás, ne túl szorosan, mert meggyűrődik és ne túl lazán, mert akkor át lehet látni a fonat között. A végeket összevarrjuk, egymással szembefordítva és eligazgatjuk, hogy a fonat szembe nézzen velünk. Nem nehéz:)


Masni.
Már aki bíbelődik vele... mert ha van otthon egy vagy több, szép széles szalag, azzal is tökéletesen megoldható a díszítés. Ha mégis varrni szeretnéd, én így csinálom. 1 db 16x17 cm-es téglalap, 1 db 13x14 cm-es téglalap,  2 db 18 cm hosszú és 7 cm széles csík a masni szárához, 14x7 cm-es vatelin darab, az alsó masni kitöméséhez. A téglalapokat a rövidebb oldaluknál összevarrjuk úgy, hogy a közepénél kihagyunk egy kb 3 cm-es részt(itt fordítjuk majd ki). Összevarrom a csíkokat is úgy, hogy a vége hegyes legyen és felfelé keskenyedjen, kb 1 centit.


Átfordítom úgy, hogy az iménti varrás középre essen és a két végét letűzöm. Az anyagtöbbletet a sarkoknál levágom, kifordítom és levasalom.


A vatelint a nagyobbik masniba igazítom.


A kisebbik masnit ráteszem a nagyobbikra, bejelölöm a közepét és 4-5 öltéssel összehúzom. 


Egy 4 centis csíkot bevasalok, mintha ferdepántot készítenék és ezt tekerem a masni közepére, kézzel összeöltöm. Ez a visszája.


Színéről pedig ilyen, akár csokornyakkendőnek is elmennének:)


 Lehet tovább díszíteni mindenfélével, nekem szaténszalagom volt itthon. Szintén kézzel felvarrtam a szárakat a szalagokkal. És a kész masnit pedig a koszorúra.


Nagyjából ennyi. Méretek, arányok ízlés szerint variálhatók. Karácsonyig még mindenkinél elkészülhet:)



4 megjegyzés:

Vera írta...

Köszönöm... köszönöm... köszönöm...Valóban egyszerű, de milyen jó hogy megmutattad!!!!!!!!!
már csak idő kéne...

szaberka írta...

Ügyes vagy:)

Orin írta...

Fantastyczny tutorial. Dziękuję. Narobiłaś mi ochoty, muszę przejrzeć moje materiały :D

Frivolina írta...

Köszönöm és szívesen:)

Orin: Dziękuję:)

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogtalálkozó

Témába vág:)

Régebbi érdekességek.

Blogtali2011