2016. március 6., vasárnap

Postaláda

Régóta olvasója vagyok Várőri Adrienn és Kovács Sándor honlapjának. Igazából ők is olyanok akiktől sokat lehet tanulni, de rajtuk kívül még sokféle marketinges, informatikus és könyvelői oldal hírlevelére fel vagyok iratkozva. Kell a tudás, az ötlet, a tanács, amit tőlük kaphatok. Ma reggel egy levél várt Adrienntől és ez nem a szokásos hírlevél volt, mert ebben volt egy kérdés, mégpedig: "MI HÁTRÁLTATJA A LEGJOBBAN A KÉZMŰVES VÁLLALKOZÁSSAL KAPCSOLATOS TERVEIDET?"

Az én esetemben még sosem voltam rászorulva, hogy vásárolnom kellett volna ezeknek az oldalaknak az anyagaiból. Miért? Van főállásom és ez a kulcs. A főállás mellett lehet próbálkozni, nyugodtabban vészelem át a kudarcokat, lehetek kreatív, van időm tapasztalatokat szerezni akár a saját bukásaimon keresztül is. Mert nem ebből élek. Itt a pont. Megteremtem a lehetőséget azzal, hogy alkotok, próbálkozom, megismertetem az emberekkel a munkáimat, figyelem a visszajelzéseket, felmérem a bevételeimet, keresem az anyagbeszerzési lehetőségeket, a piacokat. Mindezt azért, ha valamikor akár kényszerből, akár mert elegem lesz az alkalmazotti lét kiszolgáltatottságából és monotonitásából úgy döntök, hogy főállásként csinálom a varrást, meglegyenek a biztos alapok. Ellazázom... ahogy mondani szokták.

Mégis megválaszoltam a kérdését. Mert ami engem mindig is zavart, az az adózás. Könyvelő vagyok, most éppen pénzügyes, de a lényeg, hogy nem teljesen inkompetens az ügyben. Mégis megriaszt a kézműveseket - akár adószámos, akár vállalkozó - körülvevő kusza adótörvények, a hivatalok hozzánemértése, az adók és hozzájuk adódó rengeteg költség mértéke. A nyilvántartásokkal járó papírtenger és a gyomorideg, ha egy borítékon csak meglátom a NAV feliratot még akkor is ha tudom, üres bevallási ív van benne:( Sajnos ez van.


Azért arra gondolok néha, hogy az sem jó, ha az ember túl sokat tud és látott már ebből a rendszerből, vett már részt ellenőrzésben, utalt már bírságot, pótlékot olyan helyen is ahol azt gondolta minden flottul megy, hiszen ott a könyvvizsgáló, a főkönyvelő, a gazdasági vezető és mégis előfordulnak hibák, mert találnak... úgy van kialakítva a rendszer, hogy találjanak. És mi akik mégis nyomjuk ilyen szabályozási környezetben bizony nem vagyunk könnyű helyzetben.


2 megjegyzés:

Ida13 írta...

No igen. Nehéz írni és reagálni, de nem mehettem el minden szó nélkül. Olvaslak, értelek.

Frivolina írta...

nincsenek kiforrott gondolataim ezekről a dolgokról, mert ritkán van alkalmam róluk beszélni. de folyamatosan dolgoznom kell azon, hogy megoldjam a felmerülő problémákat és ez a kérdés pont jókor jött, gyorsan leírtam amit éppen most gondoltam erről:)

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogtalálkozó

Témába vág:)

Régebbi érdekességek.

Blogtali2011